Torsdag, v2 med pp

Mycket piggare – äntligen, orkade mig ut några timmar med IKEA & Väla besök, ica, familia och Citygross. Men mina fötter uppskattar inte mina vinterskor, till nästa vinter hoppas jag verkligen mina fötter mår bättre. Är så bortskämd i mina joya skor så när jag går i ett par platta skor utan fjädring får jag snudd på kramp i hålfoten. Joya skorna må vara dyra men jag får väl börja spara nu till vinterskorna eller hitta ett par på rea efter vintern nu 😉

Hade tänkt fynda bh på KappAhls kampan för 99 kr/st men tji fick jag – min bh storlek måste vara ovanlig? Vilket jag inte tror på.. Surt värre, men handlade en bh bandförlängare så kanske det kan funka ändå med de jag har.  Hatar verkligen när bh:n inte sitter där den ska!

Var sugen på kyckling och eftersom blodsmaken i munnen blivit lite bättre och illamåendet så ställde jag mig och gjorde wok till oss igår, cashewnötterna 50 gram för 9 propoints höjde poäng innehållet rejält och egentligen ska receptet innehålla 100 gram! Så ska ni laga det här receptet (länk ->Kyckling med cashewnötter) så tänk på att använda 50 gram nötter eller mindre, 150 gram nudlar, 400 gram kycklingfilé så blir det 5 pp/hg. Går lätt fylla ut rätten med mer grönsaker så blir det ännu lägre!

Tog mig hundra år äta 2 hg, ont i gom, käkar etc än så avstått grönsaker idag med.  Hoppas näringsämnena i shaksen kompenserar för utebliven frukt & grönt just nu..

Kyckling wok med cashewnötter och äggnudlar

Frukost
1 portion Nutrilett Hunger Control Drink Rich Chocolate flavour (6 pp)
5 dl Vatten

Lunch
1 portion Nutrilett Hunger Control Drink Rich Chocolate flavour (6 pp)
5 dl Vatten

Middag
5 dl Vatten
2 hg Kyckling med cashewnötter (10 pp)

Använda ProPoints™ värde: 22 av 28 (Nöjd, dålig aptit men bra matval och inte rört veckobonusen)

 
Följ gärna och dela bloggen: