Att mäta eller inte mäta

Måttband

Stora frågan i mitt huvud just nu är om man ska mäta sig eller inte mäta sig..

I viktväktarnas online verktyg finns förutom veckoinvägning möjlighet att lägga till mått. Är lite sugen att mäta på lördag när det är min invägningsdag för att inte stirra mig blind på vågen siffror. Känner att jag behöver lite bonus peppas av att se hur millimeter för millimeter försvinner!

Tro nu inte att jag gett upp hoppet helt här eller tappat min motivation, jag bara tror det kan vara nyttigt för mig att få en mer komplett bild av hur kroppen förändras. Har under mina tidigare år hållit mig till bara vågen och att titta på bmi för att få en inblick i hur kroppen förändras och se hur kläder blir större.

Brukar ni mäta? Och hur ofta? Varje vecka kanske är för ofta?

Enligt viktväktarna ska jag mäta midja, höfter, byst, armar, klädstorlek och lår. Lite synd jag inte har originalmåtten, hihi Skulle vara galet skoj se hur stor skillnaden är i millimeter/centimeter sen 2008 (från 54/56 till 44/46 *hurrar lite tyst för sig själv).. Någon som vet exakt var på dessa delar av kroppen man ska mäta, där man är som störst?

Ni som inte gjort det än gå in på Tävla om Naturdiet free  och tävla nu, 12 mumsiga laktosfria shakes/smoothies måltidsersättningar står på spel..

 
Följ gärna och dela bloggen: