Hello Kitty som viner

Så nu är det officiellt, Hello Kitty har fyllt 35 år och är numera en vuxen festflicka. Åtminstone när pengar är involverade – Sanrio har godkändt att Hello Kitty blir ett vinmärke.. Lite oväntat tycker jag som tycker Hello Kitty är ett barnprogram och inte alls borde förknippas med alkohol! Som att sälja alkohol med Bamse på, undrar hur väl emottaget de skulle va.. Kan se kampanjerna framför mig;

”Absolut Bamse”
– När du vill ha en riktig DUNDERfylla

Nej, nej nej.. Hello Kitty ska fortsätta vara söt och gullig! Dock har ”samlaren” i mig vaknat till liv och vill ha flaskorna för att hon finns på dom, innehållet skiter jag i 😉

Och för er som är nyfikna på innehållet kan jag berätta att det är italienska vinproducenten Tenimenti Castelrotto som tagit fram fyra Hello Kitty viner. Alla tillverkade av 100% Pinot Noir från Oltrepò Pavese området.

  • Hello Kitty Rosé Sparkling Brut ( mousserande vin )
  • Hello Kitty Devil ( rött )
  • Hello Kitty Angel ( vitt)
  • Hello Kitty Sweet Pink Demi-Sec ( mousserande vin )

Alla flaskor försedda med Hello Kitty logotyp på etiketter eller hängsmycken halsen – samt italiensk flagg.

Hello Kitty Wines hemsida

 
Följ gärna och dela bloggen:

Ett svar på “Hello Kitty som viner“

  1. Tweets that mention Hello Kitty som viner -- Topsy.com skriver:

    […] This post was mentioned on Twitter by Leif Ershag. Leif Ershag said: Hello Kitty som viner – Bamse nästa? http://bit.ly/bK0Uou […]

Kommentarer är stängda.